Marketing strategy of the Táborská setkání festival

Thesis title: Marketingová strategie festivalu Táborská setkání
Author: Zamrzlová, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Horejsková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá představením marketingové strategie festivalu Táborská setkání. První, teoretická část práce obecně popisuje marketing, marketingový mix a marketingové strategie. Praktická část je věnována charakteristice města Tábor a festivalu Táborská setkání, dále analýze její cílové skupiny, analýze konkurence a dosavadní marketingové strategii. Na základě těchto výzkumů byla sestavena SWOT analýza, v jejíž korespondenci byly identifikovány cíle Táborských setkání. S ohledem na výsledky zjištěné vlastním terénním šetřením byla navržena konkrétní doporučení tvořící nově navrhovanou marketingovou strategii.
Keywords: marketingová strategie; Táborská setkání; marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of the Táborská setkání festival
Author: Zamrzlová, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Horejsková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with introducing the marketing strategy of the Táborská setkání festival. The first theoretical part of the work describes in general marketing, marketing mix and marketing strategies. The practical part is given to description of the Táborská setkání festival, then to analysis of its target group, to analysis of its competition and of previous marketing strategy. SWOT analysis is made up on the grounds of these researches. Particular, concrete recommendations for the new marketing strategy were suggested according to the conducted market research.
Keywords: Táborská setkání; marketing; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 6. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 17. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26953/podrobnosti

Files for download

    Last update: