Marketing strategy of the Pierre Fabre brands on the Czech and Slovak market

Thesis title: Marketingová strategie značek firmy Pierre Fabre na českém a slovenském trhu
Author: Mikešová, Marika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Hilburgerová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje marketingové strategii značky A-Derma na českém a slovenském trhu. V teoretické části jsou shrnuty základní poznatky o marketingovém mixu, značce a strategickém řízení značky. V praktické části jsou stručně představeny strategie všech značek firmy Pierre Fabre. Dále se zabývám detailní analýzou marketingové strategie značky A-Derma a navrhuji, jak ji zlepšit. Analýza se zaměřuje na marketingový mix značky, jednotlivé kampaně, které probíhaly v roce 2010, jejich zhodnocení a návrh strategie pro rok 2011.
Keywords: A-Derma; marketingová strategie; positioning; marketingový mix; marketing; komunikační mix; hodnota značky; image; řízení značky; dermokosmetika
Thesis title: Marketing strategy of the Pierre Fabre brands on the Czech and Slovak market
Author: Mikešová, Marika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Hilburgerová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis deals with the marketing strategy of A-Derma brand on the Czech and Slovak market. In the theoretical part I summarized basic information about marketing mix, brand and strategic brand management. In the practical section there is an introduction of marketing strategies of all the Pierre Fabre brands. Furthermore I focus on detailed analysis of A-Derma marketing strategy and suggest how to imporove it. The analysis evaluates marketing mix and individual campaigns in 2010 and proposes a strategy for 2011.
Keywords: marketing mix; marketing; communication mix; image; brand management; A-Derma; dermocosmetics; marketing strategy; positioning; brand values

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2009
Date of submission: 30. 5. 2010
Date of defense: 17. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22811/podrobnosti

Files for download

    Last update: