Analysis of marketing mix of the company MOIRA CZ a.s

Thesis title: Analýza marketingového mixu společnosti MOIRA CZ a.s
Author: Montšková, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Gottwaldová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce bylo analyzovat marketingový mix společnosti MOIRA CZ, a. s. v Prodejně termoprádla Florenc, jejíž hlavní činností je prodej funkčního prádla této značky. Analýza byla provedena především na základě prohlídky obchodu a skladových prostor, rozhovoru s jednateli firmy a marketingového výzkumu realizovaného prostřednictvím písemného dotazníku s osobním kontaktem přímo v Prodejně termoprádla Florenc. Práce byla rozdělena do dvou částí. V části teoretické byly popsány jednotlivé nástroje marketingového mixu, tzv. "4P". Praktická část byla zaměřena na představení společnosti MOIRA CZ, a. s., popisu jednotlivých složek stávajícího marketingového mixu v Prodejně termoprádla Florenc, vyhodnocení marketingového výzkumu a návrhu na zlepšení.
Keywords: marketingový výzkum; produkt; komunikace; distribuce; cena; Marketingový mix
Thesis title: Analysis of marketing mix of the company MOIRA CZ a.s
Author: Montšková, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Gottwaldová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this Bachelor's Thesis was to analyze the marketing mix of MOIRA CZ, a. s., in the store Prodejna termoprádla Florenc, whose main activity is the sale of functional underwear of this brand. Analysis was based primarily on inspection of the shop and storage area, an interview with company's managers and marketing research realized by written questionnaire with personal contact made in the store Prodejna termoprádla Florenc. The work is divided into two parts. The theoretical part deals with individual instruments of marketing mix, so-called "4P". The practical part is focused on the introduction of company MOIRA CZ, a. s., descriptions of individual components of the current marketing mix in the store Prodejna termoprádla Florenc, evaluation of marketing research and suggestions for improvements.
Keywords: promotion; Marketing mix; place; marketing research; product; price

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 5. 2010
Date of submission: 30. 12. 2010
Date of defense: 12. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26520/podrobnosti

Files for download

    Last update: