Analysis of Starbucks marketing strategy

Thesis title: Analýza marketingové strategie společnosti Starbucks
Author: Justová, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu vnímání společnosti Starbucks na českém trhu. Šetření na českém trhu je provedeno pomocí dotazníku, součástí práce jsou získané závěry a doporučení značce. V bakalářské práci jsou vysvětleny pojmy jako je značka, branding, brand management a brand building. V neposlední řadě jsou zmíněny současné trendy v budování značky.
Keywords: brand; brand building; branding; Starbucks
Thesis title: Analysis of Starbucks marketing strategy
Author: Justová, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on analyzing of the perception of Starbucks on the Czech market. The investigation on the Czech market is done through a questionnaire, part of the work are findings and recommendations to the brand. The work explains the concepts such as brand, branding, brand management and brand building. Last but not least, describes current trends in brand building.
Keywords: branding; brand; brand building; Starbucks

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 5. 2010
Date of submission: 20. 12. 2010
Date of defense: 12. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26493/podrobnosti

Files for download

    Last update: