Marketing significance of differences in consumer behavior between men and women

Thesis title: Marketingový význam rozdílů ve spotřebním chování žen a mužů
Author: Fimbingerová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Hubinková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá zkoumáním tendencí zákazníků - mužů a žen, zda a jak se mění jejich nákupní chování. Dále je zkoumáno sbližování rolí žen a mužů a projevy tohoto procesu v nákupním chování.
Keywords: dotazník; spotřební chování; marketing
Thesis title: Marketing significance of differences in consumer behavior between men and women
Author: Fimbingerová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Hubinková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis examines the tendency of customers - men and women, whether and how their buying habits are changing. Next the approximation of gender roles and manifestations of this process in shopping behavior are examined.
Keywords: marketing; questionnaire; consumer behavior

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 5. 2009
Date of submission: 17. 12. 2010
Date of defense: 14. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26923/podrobnosti

Files for download

    Last update: