Marketing environment in China

Thesis title: Marketingové prostředí v Číně
Author: Valieva, Nailia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bič, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je poskytnout komplexní analýzu marketingového prostředí Číny, která by umožnila podnikům lépe pochopit zásadní charakteristiky čínského trhu. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola slouží jako seznámení s teoretickým základem, druhá kapitola se věnuje moderní historií a základním charakteristikám čínské kultury. PEST analýza marketingového prostředí Číny tvoří klíčovou a zároveň nejobsáhlejší část diplomové práce. Pátá kapitola pojednává problematiku spotřebního chování Číňanů, včetně předpovědi změn, ke kterým dojde v důsledku specifického demografického vývoje, zvýšení disponibilních příjmů čínských domácností, preferencí samotného spotřebitele atd. Dílčím cílem práce je poskytnout na základě analýzy marketingového prostředí a spotřebního chování výchozí doporučení pro tvorbu marketingového mixu.
Keywords: Marketingové prostředí; spotřební chování Číňanů; PEST analýza; Čína
Thesis title: Marketing environment in China
Author: Valieva, Nailia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bič, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis aims to provide a comprehensive analysis of the Chinese marketing environment, which would enable companies to understand the fundamental characteristics of Chinese market. The thesis is divided into five chapters. The first chapter serves as an introduction to theoretical basis, the second chapter is devoted to modern history and the basic characteristics of Chinese culture. PEST Analysis of China's marketing environment is a key part of the thesis. The fifth chapter focuses on Chinese consumer behavior, including predictions of changes which can be occured as a result of specific demographic trends, increasing disposable income of Chinese households, the actual consumer preferences, etc. Trough the analysis of marketing environment and consumer behaviour the thesis provides the recommendation for the marketing mix creation.
Keywords: China; Marketing environment; PEST analysis; Chinese consumer behaviour

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 12. 2010
Date of submission: 30. 6. 2011
Date of defense: 31. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29497/podrobnosti

Files for download

    Last update: