The influence of advertisement on children

Thesis title: Vliv reklamy na děti
Author: Francová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
První kapitola práce se zabývá reklamou jako nástrojem marketingového mixu, druhá kapitola se zaměřuje na děti předškolního věku jako cílovou skupinu spotřebitelů. Předmětem třetí kapitoly je reklama zaměřená na děti. Praktická část práce zkoumá skutečný vliv reklamy na děti a porovnává získané výsledky s teoretickými poznatky.
Keywords: medium; televizní reklama; děti; reklama
Thesis title: The influence of advertisement on children
Author: Francová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
First chapter is engaged in advertisement as an instrument of marketing mix, second chapter is focused on preschool children as a target group of consumers. The object of third chapter is advertisement which is focused on these children. The analytic part studies how much advertisement influences these children as well as compares acquired results with the theory.
Keywords: commercial; medium; children; advertisement

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 11. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 27. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27997/podrobnosti

Files for download

    Last update: