Specifics of marketing communication for the German market

Thesis title: Specifika marketingové komunikace na německém trhu
Author: Kadlecová, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Šilhavík, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářské práce se zabývá tématikou marketingové komunikace. Jejím cílem je zjistit specifika marketingové komunikace na německém trhu, prostřednictvím analýzy srovnání české a německé marketingové komunikace. Bakalářská práce je rozdělena na tři kapitoly. Dvě teoretické kapitoly (Marketingová komunikace, Komunikační proces s mezinárodními specifiky)a praktická kapitola (Srovnání marketingové komunikace na německém a českém trhu). Druhá teoretická část je podkladem pro praktickou část. Je tvořena všeobecnými specifiky, které je potřeba zohlednit, při mezinárodní komunikaci.V praktické části je provedena analýza současné německé a české marketingové komunikace, popis zemí, jejichu trh a spotřebitelů.
Keywords: podpora prodeje; public relation; přímý marketing; reklama; product placement; marketingová komunikace
Thesis title: Specifics of marketing communication for the German market
Author: Kadlecová, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Šilhavík, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with topic of marketing communication. Its goal is evaluate the specifics of marketing communication for the German market by comparison of Czech and German communications markets. The thesis is divided into three parts -- two theoretical and one practical part. The second theoretical part consists of literary sources dealing with issues of international marketing communication.In the practical part, is analyzed the comparison of Czech and German communication markets, the description of the country and their consumers.
Keywords: product placement; sales promotion; direct marketing; advertisement; marketing communication; public relation

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 4. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 26. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26260/podrobnosti

Files for download

    Last update: