Business environment, commercial and cultural particularities Martinique

Thesis title: Podnikatelské prostředí, obchodní a kulturní zvláštnosti Martiniku
Author: Ciprová, Nikol
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje podnikatelské prostředí, obchodní a kulturní zvláštnosti Martiniku. Hlavním cílem je představit ostrov českým obchodníkům, exportérům a podnikatelům, kteří uvažují o navázání obchodních vztahů právě s tímto zámořským územím. Pro tyto účely je stanovena analýza čtyř základních prostředí, podle které je práce rozdělena do jednotlivých kapitol. První kapitola se věnuje základním geografickým, historickým údajům a charakteristice obyvatelstva. Druhá kapitola obsahuje rozbor politického a právního prostředí, popisuje roli hlavních úřadu ostrova a jejich pravomoci. Třetí kapitola se zabývá bližším rozborem současné ekonomické situace. Poslední část zobrazuje sociálně-kulturní prostředí Martiniku, specifika obchodního jednání, místní zvyklosti a tradice. Součástí je i obrazová příloha.
Keywords: kultura a zvyky; Martinik; zvláštnosti
Thesis title: Business environment, commercial and cultural particularities Martinique
Author: Ciprová, Nikol
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis analyzes the business environment, commercial and cultural particularities of Martinique. The main objective is to present the island to Czech businessmen, exporters and entrepreneurs who are thinking of establishing business relations with this overseas department. For this purpose the analysis of four basic enviroments is included. According to these enviroments the work is divided into chapters. The first chapter deals with basic geographical, historical data and population characteristics. The second chapter contains an analysis of political and legal environment, describes the role of the principal office of the island and its powers. The third chapter concerns with a detailed analysis of the current economic situation. The last part shows the socio-cultural environment of Martinique, specific business practice, local customs and traditions. An image attachment can be found enclosed.
Keywords: particularities; culture and customs; Martinique

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2010
Date of submission: 5. 4. 2011
Date of defense: 25. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27789/podrobnosti

Files for download

    Last update: