Marketing of language schools

Thesis title: Marketing jazykových škôl
Author: Sahligerová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Ryšavá, Monika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca je rozdelená na tri časti. V prvej časti sa teoreticky venuje špecifikám marketingu služieb a detailne marketingu jazykových škôl. V praktickej časti analyzuje pomocou marketingového výskumu jazykové školy v Prahe a v Brne. Porovnáva a hodnotí marketingový mix jazykových škôl a pomocou hodnotových kriviek ukazuje spoločné a odlišné body najväčších hráčov a vymedzuje ich postavenie na trhu jazykového vzdelávania. V tretej časti sa práca venuje konkrétnej jazykovej škole z prostredia menšieho mesta na Slovensku. Popisuje jej marketingový mix, analyzuje konkurenciu a pomocou hodnotových kriviek zobrazuje jej silné a slabé stránky v postavení na trhu.
Keywords: hodnotová krivka; marketing jazykových škôl; marketing služieb
Thesis title: Marketing jazykových škol
Author: Sahligerová, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Ryšavá, Monika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce je rozdělená na tři části. V první části se věnuje specifikám marketingu služeb a detailně marketingu jazykových škol. V praktické části analyzuje pomocí marketingového výzkumu jazykové školy v Praze a v Brně. Porovnává a hodnotí marketingový mix jazykových škol a za pomoci hodnotových křivek ukazuje společné a rozdílné body největších hráčů a vymezuje jejich postavení na trhu jazykového vzdělávání. V třetí částí se práce věnuje konkrétní jazykové škole z prostředí menšího města na Slovensku. Popisuje její marketingový mix, analyzuje konkurenci a pomocí hodnotových křivek zobrazuje její silné a slabé stránky v postavení na trhu.
Keywords: marketing jazykových škol; marketing služeb; hodnotová křivka
Thesis title: Marketing of language schools
Author: Sahligerová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Ryšavá, Monika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The Master's Thesis is divided into three parts. In first part it is dealing with particularities of marketing of services and specifically with marketing of language schools. In practical part it is analysing language schools in Prague and Brno by marketing research It compares and evaluates marketing mix of language schools and shows common and different points of the biggest players and defines their market position by value curves. The third part is about concrete language school from the environment of a smaller city in Slovakia. It describes its marketing mix, analyses competition and shows its strong and weak points in market position by value curves.
Keywords: marketing of services; value curve; marketing of language schols

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 9. 2009
Date of submission: 20. 5. 2011
Date of defense: 25. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21594/podrobnosti

Files for download

    Last update: