An assessment of shopping atmosphere of two selected retail units in the supermarket chain REWE

Thesis title: Posouzení nákupní atmosféry dvou vybraných retailových jednotek v obchodním řetězci REWE
Author: Jirků, Jiřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá posouzením nákupní atmosféry dvou retailových jednotek s potravinami. Jde o prodejnu BILLA, spol. s r.o. v Novém Městě na Moravě a o prodejnu PENNY Market s.r.o. taktéž v Novém Městě na Moravě. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol, přičemž v první kapitole je popsána teorie nákupní atmosféry, druhá kapitola blíže charakterizuje obchodní řetězec REWE Group a společnosti BILLA a PENNY Market, třetí kapitola je věnována samotnému posouzení nákupní atmosféry u obou prodejen a jejímu srovnání a poslední, čtvrtá kapitola se zabývá marketingovým výzkumem, který se týká porovnání nákupní atmosféry zákazníky.
Keywords: BILLA s.r.o.; Nákupní atmosféra; PENNY Market s.r.o.; Osgoodův sémantický diferenciál
Thesis title: An assessment of shopping atmosphere of two selected retail units in the supermarket chain REWE
Author: Jirků, Jiřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with an assesment of shopping atmosphere of two retail units - BILLA s.r.o. in Nove Mesto na Morave and PENNY Market s.r.o. also in Nove Mesto na Morave. The thesis is divided into four main chapters. The first chapter describes the theory of shopping atmosphere, the second chapter describes the supermarket chain REWE Group and retail units BILLA and PENNY Market. The third chapter deals with an assesment of shopping atmosphere of two retail units and the last, fourth chapter deals with the marketing research.
Keywords: Osgood´s semantic differential; PENNY Market s.r.o.; BILLA s.r.o.; Shopping atmosphere

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 9. 2010
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27680/podrobnosti

Files for download

    Last update: