Evaluating of shopping atmosphere in selected sales chains

Thesis title: Posouzení nákupní atmosféry vybraných obchodních řetězců
Author: Kholová, Pavla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se věnuje zhodnocení nákupní atmosféry v prodejnách Penny Market a Lidl. První kapitola je věnována teoretickému vymezení pojmu nákupní atmosféra a charakteristice jednotlivých kritérií, která tuto atmosféru tvoří. Druhá kapitola popisuje společnosti, kterých se práce týká. Věnuje se jejich působnosti na českém trhu, sortimentu a speciálním akcím. Třetí kapitola je věnována terénnímu výzkumu, který byl proveden v jednotlivých provozovnách. Detailně se věnuje jednotlivým kritériím a jejich analýze. Další část kapitoly je zaměřena na sezónu a její vliv na nákupní atmosféru. Posledním bodem je zhodnocení výsledků a návrh možných řešení pro zlepšení situace.
Keywords: nákupní atmosféra; Penny Market; Lidl; sezóna
Thesis title: Evaluating of shopping atmosphere in selected sales chains
Author: Kholová, Pavla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is about evaluating shopping atmosphere in Penny Market and Lidl in one city. First chapter is dedicated to definition of shopping atmosphere and it also characterizes criterions which make this atmosphere. Second chapter describes companies Penny Market and Lidl. It is about assortment and special actions. Third chapter analyses atmosphere in these discounts. The other part of the chapter is focused on season and its influence on atmosphere. Last point is about analysing results. There are also some proposals how to improve negative points.
Keywords: Lidl; Penny Market; shopping atmosphere

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 6. 2010
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26722/podrobnosti

Files for download

    Last update: