Marketing Communication in body image

Thesis title: Body image v marketingovej komunikácií
Author: Dvořáková, Ivana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca je zameraná na problematiku uniformnej krásy žien zobrazovaných v dámskych časopisoch Joy, Elle a Marianne. V úvodnej časti sú popísané definície s oblasti body image, marketingovej komunikácie a legislatívne prvky etickej reklamy v ČR. Hlavnou časťou práce je obsahová analýza zvolených časopisov a posúdenie korelačných vzťahov vybraných prvkov. V závere je uvedené interview so šéfredaktorkou časopisu Elle, ktorá objasňuje tvorbu časopisu a odpovedá na otázky ohľadne vzťahov s verejnosťou.
Keywords: Interview so šéfredaktorkou časopisu Elle; Obsahová analýza časopisov Joy, Marianne a Elle; Body image
Thesis title: Body image v marketingové komunikaci
Author: Dvořáková, Ivana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku uniformní krásy žen zobrazovaných v dámských časopisech Joy, Elle a Marianne. V úvodní pasáži jsou popsány definice ohledně body image, marketingové komunikace a legislativní prvky etické reklamy v ČR. Stěžejní částí práce je obsahová analýza zvolených časopisů a posouzení korelačních vztahů vybraných prvků. V závěru je uvedené interview se šéfredaktorkou časopisu Elle, která objasňuje tvorbu časopisu a zodpovídá dotazy ohledně vztahů s veřejností.
Keywords: Obsahová analýze časopisů Joy, Marianne a Elle; Body image; Interview se šéfredaktorkou časopisu Elle
Thesis title: Marketing Communication in body image
Author: Dvořáková, Ivana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bachelor's thesis is focused on a uniform beauty of women displayed in women's magazines Joy, Elle and Marianne. The introductory section describes the definitions of body image, marketing communication and legislative ethic elements of advertising in Czech Republic. The main part consists of content analysis of women's magazines and correlation relations of selected elements. Bachelor's thesis is enclosed by interview with the editor of Elle magazine, which is clarifying the creation of the magazine and contains answers to the questions about public relations.
Keywords: Content analysis of women's magazines Joy, Marianne and Elle; Body image; Interview with the editor of Elle magazine

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 18. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27605/podrobnosti

Files for download

    Last update: