Direct selling

Thesis title: Přímý prodej
Author: Tuček, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoretická část definuje pojem přímého prodeje, popisuje jeho historii a současný vývoj ve světě i v ČR. Dále se zabývá jeho výhodami a organizacemi, které určují jeho mezinárodní pravidla a etické standardy. Praktická část se soustředí na přímý prodej telekomunikačních služeb. Nejprve analyzuje vývoj telekomunikačního trhu v letech 2007-2011. Na základě této analýzy představuje strategii budování datové sítě lokálního poskytovatele připojení k internetu PJcomp s.r.o. ve stejném období. Popisuje tvorbu nabídky tarifů a postupy při přímém prodeji připojení k internetu. Dále se zabývá vyjednávacími taktikami vůči bytovým domům, developerům a dodavatelům IT služeb. Na závěr je na základě SWOT analýzy navržena nová firemní strategie.
Keywords: Beroun; analýza telekomunikačního trhu; přímý prodej; PJcomp s.r.o.; připojení k internetu; vyjednávací taktiky; poskytovatel připojení k internetu; jednání se zákazníkem
Thesis title: Direct selling
Author: Tuček, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Theoretical section defines the concept of direct selling, describes its history and current development in the world and in the Czech Republic. It further addresses its advantages and organizations which determine international rules and ethical standards of direct selling. The practical part focuses on direct selling of telecommunications services. First, it analyzes development of telecommunication market in years 2007-2011. Based on this analysis, it presents strategy of building a data network of local Internet service provider PJcomp Ltd. in the same period. It describes pricing and practices in direct selling of internet connection. It further addresses the negotiating tactics towards residential houses, developers and suppliers of IT services. The conclusion is based on SWOT analysis and proposes a new corporate strategy.
Keywords: Beroun; PJcomp Ltd.; negotiation tactics; Internet Service Provider; analysis of the telecommunication market; direct selling; dealing with customer; Internet connection

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2010
Date of submission: 30. 9. 2010
Date of defense: 15. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25924/podrobnosti

Files for download

    Last update: