German cultural standards

Thesis title: Německé kulturní standardy
Author: Kučera, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je identifikovat kulturní standardy Německa z české perspektivy. Tyto standardy mohou být definovány jak na základě vlastních zkušeností autora práce s touto kulturou, tak díky realizovaným rozhovorům s těmi, kteří delší dobu v dané kultuře pobývali (pracovně či studovali) či s ní často spolupracují. Popsané kulturní standardy by měly srozumitelně a přehledně poukázat na zásadní odlišnosti obou kultur. Součástí práce by měly být i rady a doporučení pro efektivnější komunikaci s druhou kulturou, ať v rámci obchodních vztahů, z pohledu řízení lidí či týmové spolupráce. Teoretická část práce by měla zahrnovat seznámení s pojmy: národní kultura, sociální interakce, kulturními standardy, kulturní dimenze, interkulturní komunikace, interkulturní komunikační kompetence.
Keywords: německé kulturní standardy; kulturní standardy; kulturní dimenze; komunikační kompetence; interkulturní komunikace; národní kultura
Thesis title: German cultural standards
Author: Kučera, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to analyze Czech perspective of German cultural standards. These standards are defined by both author's personal experiences and by interviews with persons who have had first-hand experience with German culture. Standards described in this thesis are supposed to understandably show key differences between Czech and German mentality. Advice and recommendations for effective dealing with German (or Czech respectively) culture on business, HR management or team cooperation level will also be provided in the thesis. Theoretical part should introduce and define following terms: national culture, social interaction, cultural standards, cultural dimensions, intercultural communication, and intercultural communication competence.
Keywords: intercultural communication competence; German cultural standards; national culture; cultural dimensions; social interaction; cultural standards

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2011
Date of submission: 30. 6. 2011
Date of defense: 14. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30569/podrobnosti

Files for download

    Last update: