Německé kulturní standardy

Název práce: Německé kulturní standardy
Autor(ka) práce: Kučera, Tomáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Křečková Kroupová, Zuzana
Oponenti práce: Odehnalová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je identifikovat kulturní standardy Německa z české perspektivy. Tyto standardy mohou být definovány jak na základě vlastních zkušeností autora práce s touto kulturou, tak díky realizovaným rozhovorům s těmi, kteří delší dobu v dané kultuře pobývali (pracovně či studovali) či s ní často spolupracují. Popsané kulturní standardy by měly srozumitelně a přehledně poukázat na zásadní odlišnosti obou kultur. Součástí práce by měly být i rady a doporučení pro efektivnější komunikaci s druhou kulturou, ať v rámci obchodních vztahů, z pohledu řízení lidí či týmové spolupráce. Teoretická část práce by měla zahrnovat seznámení s pojmy: národní kultura, sociální interakce, kulturními standardy, kulturní dimenze, interkulturní komunikace, interkulturní komunikační kompetence.
Klíčová slova: německé kulturní standardy; kulturní standardy; kulturní dimenze; komunikační kompetence; interkulturní komunikace; národní kultura
Název práce: German cultural standards
Autor(ka) práce: Kučera, Tomáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Křečková Kroupová, Zuzana
Oponenti práce: Odehnalová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the bachelor thesis is to analyze Czech perspective of German cultural standards. These standards are defined by both author's personal experiences and by interviews with persons who have had first-hand experience with German culture. Standards described in this thesis are supposed to understandably show key differences between Czech and German mentality. Advice and recommendations for effective dealing with German (or Czech respectively) culture on business, HR management or team cooperation level will also be provided in the thesis. Theoretical part should introduce and define following terms: national culture, social interaction, cultural standards, cultural dimensions, intercultural communication, and intercultural communication competence.
Klíčová slova: intercultural communication competence; German cultural standards; national culture; cultural dimensions; social interaction; cultural standards

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 2. 2011
Datum podání práce: 30. 6. 2011
Datum obhajoby: 14. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/30569/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: