Building up ASUS brand awareness among university students as a target group

Thesis title: Budování brand awareness značky ASUS u cílové skupiny vysokoškoláků
Author: Třetina, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Herout, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma "Budování brand awareness značky ASUS u cílové skupiny vysokoškoláků" pojednává o vedení efektivní komunikační strategie zaměřenou na určitou cílovou skupinu. Firma ASUS patří mezi největší světové výrobce IT produktů s velmi silnou pozicí také v České republice. ASUS v současné době komunikuje značku spíše na jiné cílové skupiny než jsou vysokoškoláci. Na vysokoškoláky se zaměřuje jen velmi omezeně, vyvíjí zde prakticky nulovou komunikaci. Diplomová práce se zaměří na způsoby komunikace s vysokoškoláky.
Keywords: Marketingová komunikace; Značka; Povědomí o značce; ASUS
Thesis title: Building up ASUS brand awareness among university students as a target group
Author: Třetina, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Herout, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis on the theme "Building up ASUS brand awareness among university students as a target group" is about an effective communication strategy aimed at specific target group. ASUS is one of the world's largest manufacturer of IT products with a very strong position in the Czech Republic. ASUS currently communicates the brand rather to other target groups. The communication to university students is very limited, there s practically no communication. This thesis will focus on ways to communicate with the university students.
Keywords: Brand; Brand awareness; ASUS ; Marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 1. 2007
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 13. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27350/podrobnosti

Files for download

    Last update: