Draft of Marketing Strategies for House for Children and Adolescents Prague 10

Thesis title: Návrh marketingové strategie pro Dům dětí a mládeže Praha 10
Author: Smolková, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Semianiaka, Andrei
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na zmapování makretingových aktivit a strategie neziskové organizace. Hlavním cílem je analýza současné marketingové strategie Domu dětí a mládeže Praha 10 - Domu UM a na základě zjištěných skutečností návrh jejích doporučení. Vytvoření strategie je neméně důležité a potřebné tak jako u organizace ziskové, proto marketing nachází uplatnění i v této sociální oblasti. V teoretické části je vysvětlena základní podstata pojmu marketing a jeho historickký vývoj, charakterizován pojem nezisková organizace a vyznačen termín služba a její marketing. Podrobněji se zabývá plánovacím procesem, kde je hlavním bodem i typologie obecných marketingových strategií a výčet strategií specifických pro neziskový sektor. V praktické části je představen Dům dětí a mládeže Praha 10 - Dům UM a jeho činnost. Za pomoci teoretických znalostí je provedena situační analýza a na základě jejích výsledků práce navrhuje doporučení pro stávající strategii Domu UM.
Keywords: marketingová strategie; online komunikace; nezisková organizace
Thesis title: Draft of Marketing Strategies for House for Children and Adolescents Prague 10
Author: Smolková, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Semianiaka, Andrei
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on charting of marketing activities and strategy of non-profit making organization. The main objective is to analyze the current marketing strategy for House for Children and Adolescence Prague 10 and identification of a draft recommendation. The theoretical part explains main terms such as marketing and its history, non-profit making organization, service adn marketing of services. Addresses in detail the thesis solves planning process and typology of basic marketing strategies and specific strategies for nonprofit sector. In the practical part there is introduce the House for Children and Adolescence Prague 10 and it's activities. With the help of theoretical knowledge is made situation analysis and suggest improvements of current marketing strategy.
Keywords: marketing strategy; non-profit making organization ; online communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 13. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27065/podrobnosti

Files for download

    Last update: