The marketing and communication strategy of the brand portfolio of the Plzeňský Prazdroj, a.s

Thesis title: Marketingová a komunikační strategie pro portfolio značek piva Plzeňského Prazdroje
Author: Rusínková, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Krčmářová, Vanda
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce pojednává o marketingových komunikacích značek piva z portfolia společnosti Plzeňský Prazdroj se zaměřením na komunikační mix. V teoretické části jsou představeny základní marketingové pojmy a teorie. Samostatná kapitola je věnována problematice značky, její identity a hodnoty. V praktické části je představena společnost Plzeňský Prazdroj a portfolio jejích produktů. U značek Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel je popsán jejich positioning, používané komunikační kampaně a sponzoring. Výsledky vlastního dotazníkového šetření formou osobního dotazování ukazují asociace spotřebitelů se značkami a znalost reklamních kampaní. V závěru práce jsou výsledky šetření porovnány s identitou značek a navrženy možné úpravy v komunikaci.
Keywords: positioning; Plzeňský Prazdroj; komunikační strategie
Thesis title: The marketing and communication strategy of the brand portfolio of the Plzeňský Prazdroj, a.s
Author: Rusínková, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Krčmářová, Vanda
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis analyzes the brand positioning and marketing strategy of the company Plzeňský Prazdroj, a.s. The first part of the study presents the main marketing terms and theories. The next chapter deals with the subject of brand identity and brand value. The practical part presents the brewery company Plzeňský Prazdroj, a.s. and portfolio of its products. The following chapter analyzes brand positioning, communication campaigns and sponsoring activities of the brands of Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast and Velkopopovický Kozel. The results of the field questioning show the associations of consumers with the brands mentioned above and the knowledge of their communication campaigns. Those results are compared to the identity of brands. At the end of the thesis there are some recommendations for changes in the brand communication.
Keywords: brand positioning; communication strategy; Pilsner Urquell

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 12. 2009
Date of submission: 14. 5. 2010
Date of defense: 13. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23688/podrobnosti

Files for download

    Last update: