Marketing of MF DNES and iDNES.cz

Thesis title: Marketing MF DNES a iDnes
Author: Vaňo, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na zkoumání současného postavení deníku Mladá fronta DNES a internetového portálu iDNES.cz na českém mediálním trhu. Novinový, stejně jako internetový trh neustále prochází určitými změnami zapříčiněnými především technologickým pokrokem a vývojem společnosti. Oba produkty spadají pod mediální skupinu Mafra, která musí reagovat na neustálý rozvoj internetu, jako dynamicky rostoucího médiatypu, na úkor tiskovin. Předpokladem úspěchu je úzká spolupráce mezi oběma zpravodajskými kanály a časté využívání možností propagace v rámci ostatních médií spadající pod mediální skupinu Mafra.
Keywords: Mafra; médiatyp; mediální trh; vydavatelství; iDNES; MF DNES
Thesis title: Marketing of MF DNES and iDNES.cz
Author: Vaňo, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This graduation thesis is aimed to identify the current situation of the newspapers Mladá fronta DNES and the internet portal iDNES.cz in the Czech media market. The print market, as well as the Internet market is undergoing some changes mainly caused by technological progress and society development. Both products are under control from the Mafra Media Group, which has to respond to the ongoing development of the Internet, as a dynamically growing media type at the expense of newspapers. The success is the close cooperation between both journal channels and frequent use of the possibilities of promotion in other media under the Mafra Media Group.
Keywords: Mafra; media types; media market; publishers; MF DNES; iDNES

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 11. 2010
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28683/podrobnosti

Files for download

    Last update: