Marketing of Bruntal

Thesis title: Marketing města Bruntál
Author: Janochová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomové práce se věnuje marketingu města Bruntál. Hlavním cílem práce je analyzování marketingového mixu města Bruntál, dílčí cíl je sestavení doporučení pro rozvoj města. V úvodní části práce bude vysvětlen pojem marketing měst a obcí a budou zde uvedeny základní souvislosti týkající se městského marketingu. Následovat bude analýza nejdůleţitějších prvků marketingového mixu města -- produktu, materiálního prostředí, komunikačního mixu a prvku lidé. V rámci práce bude proveden marketingový výzkum zaměřený na zjištění spokojenosti obyvatel s životem ve městě Bruntál. V závěrečné části práce budou uvedeny doporučení a návody na zlepšení využívání prvků marketingového mixu vedením města.
Keywords: marketingový výzkum; marketingový mix měst a obcí; městský marketing
Thesis title: Marketing of Bruntal
Author: Janochová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis presents marketing of Bruntal. The main goal is to analyze the marketing mix of Bruntal and the secondary goal is to compile a recommendation that would support development of the city. At the beginning of the thesis there will be explained conception of municipality marketing and basic context concerning this topic. Afterwards the analysis of the most important city marketing elements (product, material surroundings, promotion and people) will be introduced. There will be conducted survey research focused on revealing inhabitant's satisfaction with life in Bruntal. At the end of the thesis recommendations and suggestions how to improve usage of the marketing mix will be given.
Keywords: marketing research; city marketing; marketing mix of cities and municipalities

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2010
Date of submission: 10. 4. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27618/podrobnosti

Files for download

    Last update: