Marketing strategy of a chosen company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané společnosti
Author: Lukačková, Alena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Saňková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce popisuje proces marketingového řízení se zaměřením se na stanovení marketingové strategie. Na základě analýz a vlastního výzkumu je stanovena nová marketingová strategie pro společnost Hopi Popi, jediného českého výrobce popcornu od mikrovlnné trouby. Současně je analyzována původní marketingová strategie zaměřená na koncového zákazníka a současná marketingová strategie zaměřená víceméně na sektor B2B.
Keywords: marketingová strategie; popcorn; typologie českého zákazníka; Hopi Popi
Thesis title: Marketing strategy of a chosen company
Author: Lukačková, Alena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Saňková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis concentrates on marketing proceedings, especially on setting the marketing strategy. New marketing stategy for the company Hopi Popi, the only company producing the microwave popcorn in the Czech Republic, is set on the base of the own analysis. At the same time is analysed the original marketing strategy of the company, which was oriented on the consumers and the current marketing strategy, which concentrates on B2B.
Keywords: marketing strategy; Hopi Popi; typology of czech consumer; popcorn

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2010
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 8. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26775/podrobnosti

Files for download

    Last update: