Social and economic aspects of integrating disabled children into mainstream schools

Thesis title: Sociální a ekonomická náročnost integrace tělesně postižených do běžných škol
Author: Toboláková, Pavla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hadj Moussová, Zuzana
Opponents: Rotport, Miloslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. V práci se zaměřuji na integraci v rámci středoškolského vzdělávání. První část se zabývá teoretickými poznatky z problematiky týkající se tělesného postižení, integrace, legislativního zajištění integrace a v neposlední řadě sociální a finanční náročností integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. Praktická část je pak věnována statistickému sledování zdravotně postižených jedinců se zaměřením na tělesné postižení. Blíže rozebrané statistiky se věnují studentům středních škol s tělesným postižením. Následují výsledky výzkumného šetření v oblasti integrace v středoškolském vzdělávání se zaměřením na stručnou charakteristiku integrace žáků do vybrané školy.
Keywords: tělesně postižení; somatopedie; integrace; legislativa
Thesis title: Social and economic aspects of integrating disabled children into mainstream schools
Author: Toboláková, Pavla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hadj Moussová, Zuzana
Opponents: Rotport, Miloslav
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is devoted to integrating disabled children into mainstream schools. The paper focuses on the integration in secondary education. The first part deals with the theoretical knowledge of issues relating to disability, integration, ensuring the integration of the legislative and not a social and financial demands the integration of those affected physically-tion of pupils in mainstream schools. The practical part is devoted to statistical monitoring of individuals with disabilities with a focus on disability. Closer stripped statistics give high school students with physical disabilities. Following are the results of the research in the field of integration in secondary education with a focus on a brief characterization of the integration of pupils in selected schools.
Keywords: integration; somatopedy; physical disability; legislation

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Economic Teaching Methodology

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 1. 2011
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 3. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29862/podrobnosti

Files for download

    Last update: