Social and economic aspects of integrating disabled children into mainstream schools
Thesis title: | Sociální a ekonomická náročnost integrace tělesně postižených do běžných škol |
---|---|
Author: | Toboláková, Pavla |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Hadj Moussová, Zuzana |
Opponents: | Rotport, Miloslav |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Diplomová práce se věnuje problematice integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. V práci se zaměřuji na integraci v rámci středoškolského vzdělávání. První část se zabývá teoretickými poznatky z problematiky týkající se tělesného postižení, integrace, legislativního zajištění integrace a v neposlední řadě sociální a finanční náročností integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. Praktická část je pak věnována statistickému sledování zdravotně postižených jedinců se zaměřením na tělesné postižení. Blíže rozebrané statistiky se věnují studentům středních škol s tělesným postižením. Následují výsledky výzkumného šetření v oblasti integrace v středoškolském vzdělávání se zaměřením na stručnou charakteristiku integrace žáků do vybrané školy. |
Keywords: | tělesně postižení; somatopedie; integrace; legislativa |
Thesis title: | Social and economic aspects of integrating disabled children into mainstream schools |
---|---|
Author: | Toboláková, Pavla |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Hadj Moussová, Zuzana |
Opponents: | Rotport, Miloslav |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This thesis is devoted to integrating disabled children into mainstream schools. The paper focuses on the integration in secondary education. The first part deals with the theoretical knowledge of issues relating to disability, integration, ensuring the integration of the legislative and not a social and financial demands the integration of those affected physically-tion of pupils in mainstream schools. The practical part is devoted to statistical monitoring of individuals with disabilities with a focus on disability. Closer stripped statistics give high school students with physical disabilities. Following are the results of the research in the field of integration in secondary education with a focus on a brief characterization of the integration of pupils in selected schools. |
Keywords: | integration; somatopedy; physical disability; legislation |
Information about study
Study programme: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Finance and Accounting |
Department: | Department of Economic Teaching Methodology |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 16. 1. 2011 |
---|---|
Date of submission: | 30. 5. 2011 |
Date of defense: | 3. 6. 2011 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/29862/podrobnosti |