Viral marketing

Thesis title: Moderní trendy v internetovém marketingu - virální mrg
Author: Novotný, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Blahut, Michael
Thesis language: Česky
Abstract:
Primárním cílem této bakalářské práce je provést analýzu virálních prvků u vybraných virálních kampaní z České republiky i ze světa. Hodnocení zohledňuje získané teoretické znalosti o této problematice z první části práce. Na tomto základě je zaznamenán vývoj virálu, který v posledních letech prošel výraznými změnami. A to zejména díky velkolepému nástupu sociálních sítí, jako jednoho z nejpoužívanějších světových médií. Sekundární cíl práce je seznámit každého čtenáře s pojmem "virální marketing", jakožto s jedním z nejmodernějších trendů v oblasti internetového marketingu a rozšířit povědomí lidí o tomto nevypočitatelném, ale velmi účinném způsobu inzerce vlastní značky.
Keywords: virální marketing; sociální sítě; internetový marketing; reklama; word-of-mouth
Thesis title: Viral marketing
Author: Novotný, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Blahut, Michael
Thesis language: Česky
Abstract:
The primary aim of this bachelor thesis is to analyze some viral factors of the chosen viral campaigns from the Czech Republic and also from the rest of the world. The assessment takes account of the acquired theoretical knowledge about this issue from the first part of the work. On the basis of these facts is recorded the development of the viral marketing which has changed a lot recently. Especially thanks to a spectacular arrival of social networks, as one of the most used medium in the world. The secondary aim of the work is to give every reader some new information about idea of "viral marketing", as one on the most recent trend in the sphere of Internet marketing. And of course broaden the people's awareness of this tricky but very effective way of advertising some brand.
Keywords: advertisement; viral marketing; Internet marketing; social networks; word-of-mouth

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 12. 2010
Date of submission: 1. 5. 2011
Date of defense: 3. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29280/podrobnosti

Files for download

    Last update: