Trademark as an Intangible Asset of a Firm

Thesis title: Značka jako nehmotné aktivum firmy
Author: Harantová, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Maňáková , Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
V teoretické části diplomové práce na téma "Značka jako nehmotné aktivum firmy" jsou vysvětleny teoretické aspekty brand managementu a metody ocenění značky jako nehmotného aktiva. V praktické části diplomové práce je provedena situační analýza vybrané společnosti a následně vypočtena hodnota značky pomocí adekvátních metod. V závěru práce je zpracován návrh a doporučení zápisu značky do Rejstříku ochranných známek.
Keywords: Nehmotný majetek; Brand management; Značka; Ocenění značky
Thesis title: Trademark as an Intangible Asset of a Firm
Author: Harantová, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Maňáková , Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
In the theoretical part of thesis: "Trademark as an intangible asset of a company", the theoretical aspects of brand management and methods of valuation of brands as intangible assets are explained. In the practical part of thesis a company analysis is undertaken and brand value is calculated by using adequate methods. Final suggestion and recommendation for trademark registration in the Register of Trade Marks are mentioned in the conclusion of thesis.
Keywords: Brand management; Intangible asset; Brand valuation; Brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 12. 2009
Date of submission: 15. 4. 2011
Date of defense: 1. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23981/podrobnosti

Files for download

    Last update: