Export strategy of firm Ferrit s.r.o. and its operations on Russian market

Thesis title: Exportní strategie firmy Ferrit s.r.o. a její působení na ruském trhu
Author: Kovář, Hynek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je představit firmu Ferrit s.r.o. a její působení na ruském trhu. V úvodní části se práce zabývá především úkony, které musí firmy učinit před tím, než vstoupí na zahraniční trh. Ve druhé části je představena samotná firma Ferrit s.r.o., která se zabývá výrobou strojů do prostředí s nebezpečím výbuchu, a je nastíněno její působení na domácím trhu i na zahraničních trzích. Třetí část se zabývá působením firmy na ruském trhu. Nastiňuje situaci na trhu, uvádí konkurenty, kteří se na trhu vyskytují, a služby, které firma v Rusku nabízí. V závěru třetí je SWOT analýza a doporučení pro další působení firmy na ruském trhu.
Keywords: Ferrit s.r.o.; důlní technika; Rusko; Exportní strategie
Thesis title: Export strategy of firm Ferrit s.r.o. and its operations on Russian market
Author: Kovář, Hynek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Aim of the bachelor thesis is to introduce company Ferrit s.r.o. and its operations on Russian market. First part focuses on actions, that companies have to undertake before they enter a foreign market. In second part is introduced company Ferrit s.r.o. whose subject of enterprise is to produce machinery intended for use in potentially explosive atmospheres. In this part is also outlined its operations on domestic and foreign markets. Third part deals with company operations on Russian market. It outlines the market situation, brings in the competitors in the market and services that company offers in Russia. At the end of third part is SWOT analysis and recommendations for further actions of the company on Russian market
Keywords: Mining equipment; Ferrit s.r.o.; Russia; Export strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 20. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28238/podrobnosti

Files for download

    Last update: