Importance of Body Image Marketing: Comparison of Body Image Perception in American and Chinese cultural environment on selected segment

Thesis title: Marketingový význam body image: Komparace vnímání body image v americkém a čínském kulturním prostředí na vybraném segmentu
Author: Skokanová, Dagmar
Thesis type: Disertační práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Souček, Zdeněk; Tomek, Gustav
Thesis language: Česky
Abstract:
Předkládaná disertační práce je zaměřena na zkoumání diferencí vnímání body image ve spotřebním marketingu ve dvou relativně odlišných kulturních prostředích - USA a Číně - na vybraném vzorku respondentů (univerzitní studenti), jejich základní odlišnosti ve vnímání ideálního image těla, rozdíly v postoji ke zdobení a úpravě těla. Pomocí obsahové analýzy zvoleného tištěného média zkoumá odlišnosti ve vyobrazování ženských a mužských těl v reklamě v obou zkoumaných zemí, včetně analýzy produktových kategorií.
Keywords: body image; reklama; spotřební chování
Thesis title: Importance of Body Image Marketing: Comparison of Body Image Perception in American and Chinese cultural environment on selected segment
Author: Skokanová, Dagmar
Thesis type: Dissertation thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Souček, Zdeněk; Tomek, Gustav
Thesis language: Česky
Abstract:
This dissertation is focused on exploring differences of perception of body image in consumer marketing in two relatively diverse cultural backgrounds - the United States and China - on a sample of respondents (university students), their fundamental differences in perceptions of ideal body image, differences in attitude to decorate, and modify body. Using content analysis of selected print media portrayed examines differences in female and male bodies in advertising in both countries examined, including analysis of product categories.
Keywords: body image; consumer behavior; advertisement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Doktorský studijní program
Assigned degree: Ph.D.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2007
Date of submission: 20. 12. 2010
Date of defense: 26. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29621/podrobnosti

Files for download

    Last update: