The perception of social campaigns among Czech consumers

Thesis title: Vnímání sociálních kampaní mezi českými spotřebiteli
Author: Bláhová, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá sociálním marketingem a tím, jak jsou sociální kampaně vnímány mezi českými spotřebiteli. V teoretické části jsou představeny základní principy sociálního marketingu, jeho specifické rysy, vývoj, témata kampaní, také je zde vymezena sociální reklama. Dále jsou v této části zmíněny příklady tří českých sociálních kampaní, které jsou využity ve výzkumu v praktické části. Ta má za cíl zjistit povědomí a vnímání sociálního marketingu a vliv kampaní na chování mezi českými vysokoškolskými studenty. Ke splnění tohoto cíle je využita analýza primárních dat získaných internetovým dotazníkem, který zjišťuje, zda sociální kampaně ovlivňují chování obyvatel ČR.
Keywords: sociální kampaně; sociální reklama; sociální marketing
Thesis title: The perception of social campaigns among Czech consumers
Author: Bláhová, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the social marketing and how the social campaigns are perceived among Czech consumers. In the theoretical part are introduced the basic principles of social marketing, its specific features, historical development, themes of campaign and social advertising. This part also contains examples of three Czech social campaigns, which are used in the research in the practical part. This part aims to determine the awareness and perception of social marketing, and the impact of the campaigns on behavior among Czech university students. To fulfill this goal, I used the analysis of the primary data obtained from the Internet questionnaire that identifies whether the social campaigns have influence on behavior of the population of the Czech Republic.
Keywords: social campaigns; social advertising; social marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2010
Date of submission: 9. 5. 2011
Date of defense: 29. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30292/podrobnosti

Files for download

    Last update: