Analysis of the success of direct marketing in the energy industry

Thesis title: Analýza úspěšnosti přímého marketingu v energetickém průmyslu
Author: Smička, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své bakalářské práci jsem se zabýval pohledem na trh s energiemi (silová elektřina a zemní plyn) a aplikováním nástrojů direct marketingu při získávání nových klientů. První kapitola obsahuje popis jednotlivých nástrojů direct marketingu, druhá kapitola je zaměřena na energetický trh jako takový a obsahem třetí kapitoly je aplikování direct marketingových nástrojů na 3 firmy z energetického průmyslu (společnost Lama Investments jako dodavatel, společnost Blue Ocean Management jako zprostředkovatel mezi dodavatelem a domácností a WR-Energy jako zprostředkovatel mezi dodavateli a korporátní klientelou). Závěrem se zaobírám analyzováním úspěšností jednotlivých nástrojů direct marketingu, jež výše zmíněné společnosti používají.
Keywords: Lama Investments; Energetický průmysl; WR-Energy; Blue Ocean Management; Direct marketing
Thesis title: Analysis of the success of direct marketing in the energy industry
Author: Smička, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
In my undergraduate work, I engaged in looking at the energy market (power, electricity and natural gas) and applying the tools of direct marketing in attracting new clients. The first chapter describes the various tools of direct marketing, the second chapter focuses on the energy market and as such the contents of the third chapter is the application of direct marketing tools at three companies in the energy industry (Investments Company Lama as a supplier, the company Blue Ocean Management as an intermediary between the supplier and the household and WR-Energy as an intermediary between suppliers and corporate clients). Finally, it is preoccupied with analyzing the success of direct marketing tools that companies use the above.
Keywords: Blue Ocean Management; Lama Investments ; WR-Energy; Direct marketing ; Energy market

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 1. 2011
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 30. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29779/podrobnosti

Files for download

    Last update: