Analysis of marketing activities of the contruction company SMP CZ a.s

Thesis title: Analýza marketingové činnosti stavební společnosti SMP CZ a.s
Author: Doksanská, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Jech, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou činnost stavební společnosti. Práci tvoří dvě hlavní části a to část teoretická a praktická. První část práce je věnována obecným teoretickým poznatkům z oblasti marketingu ve stavebnictví a jeho základním specifikům. Praktická část pak znázorňuje marketingovou činnost ve stavební společnosti SMP CZ a.s., hodnotí její vnitřní a vnější prostředí, analyzuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby společnosti a dále se také zaměřuje na její marketingovou komunikaci. Nedílnou součástí je marketingový průzkum, který zobrazuje investiční příležitosti společnosti SMP CZ a.s.. Jakýmsi souhrnem poznatků jsou praktická doporučení určená společnosti SMP CZ a.s..
Keywords: stavebnictví; marketingová komunikace; Marketing ve stavebnictví; marketingové prostředí
Thesis title: Analysis of marketing activities of the contruction company SMP CZ a.s
Author: Doksanská, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Jech, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelors degree work is focused on the marketing activities of a construction company. The work consists of two main parts: a theoretical and practical.The first part deals with general theoretical knowledge of marketing in the building industries and it's basic specifics. The practical part illustrates marketing activities of the construction company SMP CZ a.s., it evaluates it's internal and external environments, analyses the strenghts, weaknesses, opportunities and threats and it also focuses on it's marketing communication. Important part of the work is marketing research that shows investment opportunities of SMP CZ a.s. A kind of summary of the findings are practical recommendations for SMP CZ a.s.
Keywords: marketing communication; marketing environment; building industry; Marketing in the building industries

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 5. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 29. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26496/podrobnosti

Files for download

    Last update: