Web Analytics for Small and Medium Businesses

Thesis title: Webová analytika v malých a středních firmách
Author: Jašek, Pavel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novotný, Ota
Opponents: Rauch, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá využitím webové analytiky a dalších metod poznávání zákazníků, které mohou pomoci i malým a středním podnikům jako významné nástroje pro podporu rozhodování, a díky tomu dosáhnout lepších obchodních výsledků v oblasti elektronického obchodování. Hlavním cílem práce je navrhnout a ověřit možnosti využití pokročilých metod webové analytiky v zákaznicky orientované malé firmě. V teoretické části je provedena rešerše současného stavu řešení tématu webové analytiky, jsou popsány podmínky malých a středních podniků, je provedena analýza trhu řešení vhodných pro určený segment firem a je diskutována aplikovatelnost různých metod a nástrojů webové analytiky v závislosti na modelu zralosti firmy. V praktické části práce jsou sepsána konkrétní doporučení pro firmu Baushop s.r.o. získaná z pilotního projektu. Tento projekt zahrnuje vstupní business analýzu a užití analytických nástrojů zaměřených k optimalizaci marketingových kampaní a vztahům se zákazníky. Jsou popsány konkrétní práce s daty, diskutovány způsoby analyzování a uvedeny podklady pro tvorbu doporučení ke změně internetových stránek a marketingových kampaní společnosti.
Keywords: webová analytika; elektronické obchodování; malé a střední podniky; Google Analytics; optimalizace obchodní výkonnosti webu
Thesis title: Web Analytics for Small and Medium Businesses
Author: Jašek, Pavel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novotný, Ota
Opponents: Rauch, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This topic of this work is web analytics and customer knowledge methods that help small and medium sized businesses for decision support and are intended to yield higher e-commerce results. The main purpose of this thesis is to design and verify possible uses of advanced web analytics methods in a customer-oriented small business. The theoretical part conducts research into the current state of the web analytics industry. The conditions of small and medium enterprises are described and suitable web analytics tools are compared. Several web analytics maturity models are discussed. The practical part of the thesis states specific recommendations obtained from the pilot project for the company Baushop s.r.o. The project consists of a business analysis and use of analytics tools for optimizing internet campaigns and improving customer service. Specific data analysis methods are discussed and all supportive data are provided.
Keywords: e-commerce; small and medium sized enterprises; Google Analytics; web analytics; conversion rate optimization

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 2. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 24. 8. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24941/podrobnosti

Files for download

    Last update: