Comparison of strategies of chosen retailing companies on the domestic and foreign market

Thesis title: Komparace strategie vybraných retailingových firem na domácím a zahraničním trhu
Author: Kukrechtová, Alena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Šrůtková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Reakcí na konzumní způsob života spotřebitelů a jejich neustálou poptávku po nových výrobcích je trend fast fashion, který nabízí nejmodernějšího zboží za relativně nízké ceny. Jednotlivé společnosti expandují na globální trhy, a proto je tento trend označován za jeden z hlavních nositelů globalizace v oděvním průmyslu. Tato práce definuje fast fashion jako trend v maloobchodě s hlubším zaměřením na český trh a zabývá se analýzou a komparací marketingových strategií a obchodních aktivit pěti vybraných firem (C&A, H&M, Marks&Spencer, Reserved a ZARA). Praktická část potom informuje o tom, jak český spotřebitel jednotlivé marketingové nástroje vnímá a jak ovlivňují jeho nákupní chování.
Keywords: retail marketing; ZARA; C&A; marketingová strategie; Marks&Spencer; fast fashion; marketingový mix; H&M; oděvní průmysl; Reserved
Thesis title: Comparison of strategies of chosen retailing companies on the domestic and foreign market
Author: Kukrechtová, Alena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Šrůtková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to define fast fashion as a trend in the contemporary retailing with a deeper focus on the Czech market. It provides an analysis and further comparison of marketing strategies and business activities of five chosen retailers (C&A, H&M, Marks&Spencer, Reserved and ZARA) who are mutual competitors on both, domestic and foreign markets. The empirical part presents information about Czech consumers and their perception of the marketing strategies that particular companies apply in the Czech Republic.
Keywords: clothing; fashion industry; Marks&Spencer; ZARA; Reserved; H&M; C&A; marketing mix; marketing strategy; retail marketing; fast fashion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 6. 2010
Date of submission: 13. 12. 2010
Date of defense: 7. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27034/podrobnosti

Files for download

    Last update: