Competitive strategy of the company Ganrea a.s

Thesis title: Competitive strategy of the company Ganrea a.s
Author: Baštýř, Václav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Sieber, Patrik
Thesis language: English
Abstract:
Garnea a.s. has experienced several significant changes during the last year. Change in the primary market and main part of the product portfolio are the two major ones. Moreover, the company recently experienced a decline in the revenues and profits as well. Therefore, the main goal of this thesis was to define a completely new strategy which would reflect all the current changes and effectively fight the problems the company suffers from. For this purpose, the thesis provides the reader with company analysis. The characteristics of the market and main customers groups are defined in the industry analysis. Competitor analysis summarizes main competitors on the local as well as national level, points out their main strengths, weaknesses and highlights the strategic goals they are likely to pursue. Based on this information the competitive strategy of the company is crafted in respect to its current and future resources and capabilities. The strategy aims at achieving a better competitive position in the market.
Keywords: Competitive advantage; Competitive strategy; Agricultural equipment
Thesis title: Konkurenční strategie společnosti Garnea a.s
Author: Baštýř, Václav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Sieber, Patrik
Thesis language: English
Abstract:
Společnost Garnea a.s. prošla během posledního roku několika zásadními změnami. Jedná se především o změnu trhu, na který se společnost až doposud zaměřovala, a o změnu značky základního prodejního sortimentu. Navíc společnosti Garnea a.s. v posledních letech klesal jak obrat, tak zisk. Z tohoto důvodu je hlavním cílem této práce definovat novou strategii, která by brala v potaz zmíněné změny a zároveň efektivně řešila problémy, se kterými se společnost potýká. Pro tento účel byla vypracována analýza společnosti. Analýza tržního segmentu obsahuje jasnou charakteristiku trh a hlavních skupin zákazníků. Analýza konkurenčního prostředí poskytuje základní informace o hlavních konkurentech na lokální i národní úrovni, vyzdvihuje jejich silné a slabé stránky a zmiňuje cíle, kterých tyto společnosti hodlají dosáhnout. Na základě všech těchto informací a s ohledem na současné i budoucí možnosti společnosti je formulována nová konkurenční strategie. Tato si klade za cíl dosáhnout lepší pozice na trhu.
Keywords: Zemědělská technika; Konkurenční výhoda; Konkurenční strategie

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: The Department of Business Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 12. 2010
Date of submission: 20. 6. 2011
Date of defense: 20. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29616/podrobnosti

Files for download

    Last update: