Marketing strategy of SAP

Thesis title: Marketingová strategie společnosti SAP
Author: Vaculíková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingovou strategií společnosti SAP, významné softwarové společnosti, která působí na trzích B2B. Cílem této práce je využít teoretických znalostí k popsání a analýze marketingové strategie společnosti SAP a zároveň analyzovat efektivitu týmu databázového marketingu, který představuje jeden z klíčů k úspěšné marketingové strategii, a navrhnout možná řešení zjištěných nedostatků. Práce zahrnuje nejen teoretické informace o mezinárodní marketingové strategii, ale také reálnou marketingovou strategii společnosti SAP a její zhodnocení. Dále popisuje a analyzuje význam týmu databázového marketingu v regionu EMEA, přičemž uvádí návrhy ke zlepšení jeho fungování.
Keywords: Marketingová strategie; B2B; Mezinárodní marketing
Thesis title: Marketing strategy of SAP
Author: Vaculíková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with marketing strategy of SAP, important software company in B2B market. Goal of this thesis is to use theoretical knowledge to describe and analyse marketing strategy of SAP and at the same time to analyse efectivity of database marketing team. Database marketing team is one of the most important things that lead to successful marketing strategy and this thesis will propose possible solutions to discovered shortcomings of this team. The thesis contains not only theoretical information about international marketing strategy but it shows real marketing strategy of SAP and its evaluation. It also describes and analyses meaning of the database marketing team and makes suggestions to improve its functioning.
Keywords: B2B; International marketing; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2010
Date of submission: 1. 6. 2011
Date of defense: 20. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29263/podrobnosti

Files for download

    Last update: