Using online tools in marketing communication

Thesis title: Využití online nástrojů v marketingové komunikaci
Author: Kapusta, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá dynamicky se rozvíjejícím médiem -- Internetem a klade důraz na jeho marketingové využití. Pojednává o historickém vývoji Internetu u nás i ve světě a zkoumá uživatele českého Internetu. Následně jsou probrány výhody a nevýhody Internetu jako marketingového nástroje společně s analýzou médií a přesycenost reklamou. Práce posléze odkrývá některé důležité formy a nástroje internetového marketingu s ohledem na praktickou část této práce. Jde například o virální marketing, buzz marketing či fenomén poslední doby, jímž jsou sociální sítě. V sekci buzz marketing jsou zmíněny osobní zkušenosti z nekalé praxe mediálních agentur. Teoretické poznatky jsou využity v praktické části, kde je proveden sekundární a primární výzkum týkající smyslu a charakteristik se virálních videí. Z těchto analýz vychází výsledné shrnutí klíčových zjištění a doporučení pro tvorbu úspěšných virálních videí.
Keywords: virální video; virální marketing; Internetový marketing
Thesis title: Using online tools in marketing communication
Author: Kapusta, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis deals with dynamically developing medium -- Internet and focuses on its marketing usage. At first the thesis describes development of the Internet worldwide, in Czech republic and analyzes czech Internet users. Then follows description advantages and disadvantages of the Internet as a marketing tool and media analyses. The thesis also describes various kinds of Internet marketing tools as viral marketing, buzz marketing, social networks and others. In section buzz marketing is focus on insight into real work in media communication agency . The gained information are used as a theoretical background in practical part where is carried out secondary and primary research regarding impact and characteristics of viral videos. The final outcome is summary of key findings and set of recommendations for designing successful viral video based on previous analyses.
Keywords: Viral video; Viral marketing; Internet marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 1. 2011
Date of submission: 15. 6. 2011
Date of defense: 22. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29762/podrobnosti

Files for download

    Last update: