Analysis of Ratings of TV Shows – Lifestyle

Thesis title: Analýza sledovanosti TV pořadů - životní styl
Author: Lifková, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Pavelka, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá aktuální tématikou životního stylu, jenž slouží jako motivace ke vzniku televizních pořadů. Poukazuje na rozmanitost vnímání pojmu životní styl a demonstruje jeho propojení s různými oblastmi života. Charakterizuje segmentaci na základě životního stylu a její následnou aplikaci ve společnosti v podobě rozčlenění trhu na odlišné skupiny preferující konkrétní životní styl. V praktické části je ze dvou různých úhlů zkoumán zájem o pořady o životním stylu. Prvním zdrojem informací jsou statistiky sledovanosti, druhým výsledky vlastní dotazníkové šetření. Práce přináší poznatky o tom, zda jsou pořady o životním stylu sledovány, kdo jsou případní diváci a jaký mají pořady vliv na jejich reálný život.
Keywords: pořady o životním stylu; sledovanost; segmentace; životní styl
Thesis title: Analysis of Ratings of TV Shows – Lifestyle
Author: Lifková, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Pavelka, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis deals with current issues of the lifestyle, which serves as a motivation to the creation of television programs. It points to the diversity of the perception of the term "lifestyle" and it demonstrates its link with the various areas of life. The bachelor's thesis characterizes the segmentation based on the lifestyle and its subsequent application in the society as a division of the market to different groups which prefer a particular kind of lifestyle. The interest in lifestyle shows is being studied from two different points of view in the practical part. The first source of information are statistics ratings, the second are results of the own research. The bachelor's thesis provides the information if lifestyle shows are being watched, who are their potential viewers and how lifestyle shows affect the real life of their viewers.
Keywords: Lifestyle shows; Segmentation; Lifestyle; Ratings

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 3. 2011
Date of submission: 15. 12. 2011
Date of defense: 11. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31534/podrobnosti

Files for download

    Last update: