The importance of brand positioning with the application on Google

Thesis title: Význam positioningu značky s aplikací na Google
Author: Vacková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Součková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
První kapitola práce tvoří teoretický základ pro následující, prakticky zaměřené kapitoly. Pojednává o značce a jejímu významu v marketingu, je zde vymezena identita a image značky, povědomí o značce, metody stanovení její hodnoty a strategie positioningu. Další dvě části práce jsou zaměřeny prakticky přímo na značku Google. Ve druhé kapitole je představena společnost Google a následně jsou analyzovány atributy značky a její vnímání v České republice. Zaměřuje se dále na povědomí o značce, její hodnotu a komplexně hodnotí dosavadní komunikační strategii. Závěrečná třetí kapitola je věnována celkovému zhodnocení pozice značky v České republice, problematickým aspektům a doporučení pro další směřování značky. Její součástí je také porovnání pozice značky v zahraničí.
Keywords: vnímání značky; Google; positioning značky
Thesis title: The importance of brand positioning with the application on Google
Author: Vacková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Součková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
The first chapter of the diploma thesis is a theoretical background for the following, practically oriented chapters. It discusses a brand and its importance in marketing, and also deals with brand identity, image, brand awareness, methods of determining brand value and positioning strategies. The other two parts of thesis are practical and focus directly at the brand Google. The second chapter introduces the company Google and subsequently analyzes brand attributes and its perception in the Czech Republic. It also focuses on brand awareness, its value and comprehensively evaluates a current communication strategy. The third and final chapter is devoted to an overall evaluation of the brand's position in the Czech Republic, problematic aspects and recommendations for future direction of the brand. It also includes a comparison of the brand's position abroad.
Keywords: brand positioning ; Google; brand perception

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2011
Date of submission: 16. 12. 2011
Date of defense: 16. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32487/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: