Comparison of social networks Facebook and Google plus and their use in marketing

Thesis title: Srovnání sociálních sítí Facebook a Google plus a jejich využití v oblasti marketingu
Author: Šušič, Luka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Žamberský, Martin
Opponents: Bruckner, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je představení sociální sítě plus.google.com a její porovnání s facebook.com. Druhým cílem je rozbor marketingových možností zmíněných sociálních sítí a marketingu na Internetu. Tato bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První část práce se věnuje přehledu a vývoji sociálních sítí, kde je zaměřena především na Facebook. Hlavní kapitolou této části je představení Google+ a jeho srovnávání s Facebookem. Druhá část se zabývá reklamou na Internetu. Významnou kapitolu zde představuje rozbor marketingových možností na Facebooku. Konec této části patří praktickému příkladu využití reklamy na Internetu.
Keywords: Facebook Ads; Sklik; Orkut; Twitter; LinkedIn; Habbo; Qzone; Vkontake; Myspace; Google+; Sociální síť; Google Adwords; Internet; reklama; Facebook
Thesis title: Comparison of social networks Facebook and Google plus and their use in marketing
Author: Šušič, Luka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Žamberský, Martin
Opponents: Bruckner, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is the introduction of social network plus.google.com and its comparison with facebook.com. The second objective is to analyze marketing opportunities of mentioned social networks and marketing on the Internet. This thesis is divided into two parts. The first part is devoted to review and development of social networks, which is focused primarily on Facebook. The main chapter of this section is the introduction of Google + and its comparison with Facebook. The second part deals with advertising on the Internet. There is a significant chapter in this part that analysis marketing opportunities on Facebook. End of this section represents a practical example of the use of advertising on the Internet.
Keywords: Internet; advert; Twitter; LinkedIn; Habbo; Qzone; Vkontake; social network; Myspace; Google Adwords; Facebook Ads; Sklik; Orkut; Google+; Facebook

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2011
Date of submission: 1. 12. 2011
Date of defense: 18. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32987/podrobnosti

Files for download

    Last update: