Specifics of luxury brands’ marketing

Thesis title: Specifika marketingu luxusních značek
Author: Rysová, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Musial, Hubert
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je specifikovat pojem "luxus" a pojem "luxusní značka", názorně vystihnout rozdíl mezi marketingem spotřebitelským a marketingem zboží luxusního a predikovat jeho vývoj jak obecně, tak na praktických příkladech luxusních značek (konkrétně značka Louis Vuitton, Rolex a Porsche), kde se věnuji i rozboru jejich marketingových strategií a současnému postavení těchto značek na světovém trhu včetně aktualizovaných dat. Dílčím cílem této práce bylo zjistit, jak jsou luxusní značky vnímány mladou generací, konkrétně vysokoškolskými studenty a čerstvými absolventy, kteří jsou potenciální cílovou skupinou těchto značek a tento poznatek porovnat se současnou situací luxusních značek na trhu.
Keywords: luxusní značka; marketing; marketingová strategie; luxus
Thesis title: Specifics of luxury brands’ marketing
Author: Rysová, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Musial, Hubert
Thesis language: Česky
Abstract:
The primary goal of this diploma thesis is to specify the term "luxury" and "luxury brand", define the difference between marketing in FMCG and luxury goods segment and predict its future development not only theoretically, but also by using real-life examples of luxury brands. Such examples particularly focus on brands Louis Vuitton, Rolex and Porsche and analyse their marketing strategies, including the current status on global market, based on current market data. The secondary goal of this diploma thesis is to analyse how are luxury brands perceived by young generation, particularly by university students and fresh graduants, who represent potential target group for luxury brands. Outcomes of this analysis are to be compared with current market situation of luxury brands.
Keywords: luxury brand; marketing strategy; marketing; luxury

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2011
Date of submission: 31. 8. 2011
Date of defense: 18. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30401/podrobnosti

Files for download

    Last update: