Marketing strategy proposal for AGRO-partner s.r.o

Thesis title: Návrh marketingové strategie pro společnost AGRO-partner s.r.o
Author: Dvořáková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hrůša, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketingová komunikace je v dnešním moderním světě chápána jako faktor rozhodující o úspěchu firmy. Správné zacílení, porozumění zákazníkům a včasné využívání příležitostí se stává silnou konkurenční výhodou. Přesto existuje mnoho firem, které dosud do své činnosti marketingový přístup nezačlenily. To je také případ společnosti AGRO-partner. Právě proto je předmětem diplomové práce návrh marketingové strategie této společnosti. Práce si klade za cíl sestavit strategii tak, aby naplňovala cíle společnosti s přihlédnutím ke specifikům B-to-B trhů, okolnímu prostředí a reálným možnostem firmy.
Keywords: B-to-B marketing; marketingová strategie; marketingový řídicí proces
Thesis title: Marketing strategy proposal for AGRO-partner s.r.o
Author: Dvořáková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hrůša, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Nowadays, the marketing communication is a very crucial factor of the business success. Efficient targeting, understanding of customer's needs and using opportunities is being the significant competitive advantage. Nevertheless, there are many companies that don't understand the importance of the marketing approach and AGRO-partner is one of them. That is why, I have chosen the Marketing strategy proposal for AGRO-partner s.r.o. to be my master thesis theme. The aim of the thesis is to compose the strategy based on strategic goals of the company, considering specifics of B-to-B markets, surroundings of the company and its realistic sources.
Keywords: marketing strategy; B-to-B marketing; marketing management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2010
Date of submission: 13. 5. 2011
Date of defense: 24. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29184/podrobnosti

Files for download

    Last update: