Communication Strategy of the H.J.Heinz Company in the Cathegory of Tomato Products

Thesis title: Komunikační strategie společnosti Heinz v kategorii tomatových produktů
Author: Čančíková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Šťastná, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
V teoretické části se soustředím na vysvětlení marketingových termínů, které jsou pro tuto diplomovou práci podstatné. Zabývám se zejména popisem významu marketingu, komunikační strategie, marketingového a komunikačního mixu. Praktická část js zaměřena na aplikaci teoretických poznatků do konkrétního projektu uvedení nové produktové řady protlaků a pyré Heinz na trh s tomatovými produkty. Po popisu dílčích částí marketingového mixu se věnuji do hloubky mixu komunikačnímu. Poslední dvě kapitoly se týkají vyhodnocení úspěšnosti zvolené komunikační strategie a jsou zde obsaženy i návrhy na změny.
Keywords: komunikační strategie; tomatové produkty; marketingový mix
Thesis title: Communication Strategy of the H.J.Heinz Company in the Cathegory of Tomato Products
Author: Čančíková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Šťastná, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
In the first theoretical part I focuse on explaining of the basic marketing terms that are relevant for this thesis. I deal with the description of the importance of marketing, communication strategy, marketing and communication mix. The practical part is focused on the application of theoretical knowledge into a concrete project of the new product line of Heinz tomato paste and puree. After describing the individual parts of the marketing mix I analyze the communication mix. In the last two chapters I concern the evaluation of the communication strategy chosen by the Heinz company and I suggest some propositions for changes, too.
Keywords: Tomato Products; Communication Strategy; Marketing Mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 5. 2011
Date of submission: 15. 11. 2011
Date of defense: 25. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31943/podrobnosti

Files for download

    Last update: