Launching a new product on the market

Thesis title: Uvedení nového výrobku na trh
Author: Hrdličková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Titlbachová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Pod značkou BeBe Brumík, která je ve své kategorii na trhu silná a rostoucí značka, je v roce 2011 je na trh uváděna novinka BeBe Brumík Snídaně zaměřená svým positioningem na novou příležitost. Cílem mé práce je ověřit nastavení a vnímání positioningu novinky BeBe Brumík Snídaně po několika měsících po uvedení na trh a dát doporučení pro podporu a utváření positioningu pro tento produkt do budoucna. V teoretické části se věnuji strategickému a taktickému řízení značky a použitým marketingovým výzkumům. V praktické části se věnuji kontextu v jakém je novinka uváděna, tedy kategorii, spotřebiteli a značce. Představuji novinku, její positioning a marketingový mix. A vlastním kvalitativním výzkumem ověřuji vnímání positioningu a nastavení marketingového mixu, z čehož i vyplývají má doporučení pro další marketingovou podporu v roce 2012.
Keywords: Uvedení produktu na trh; Positioning; Komunikace
Thesis title: Launching a new product on the market
Author: Hrdličková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Titlbachová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Under BeBe Brumík, which is in its category a strong growing brand, an innovation BeBe Brumík Breakfast focusing with its positioning on new consumption occasion was launched in 2011. The target of my work is to verify setting and perception of BeBe Brumík Breakfast's positioning after few months after launch and to give recommendations for product support and positioning in the future. The theoretical part is devoted to strategic and tactical brand management and applied marketing research. The practical part is devoted to the context in which the innovation was launched i.e. category, consumer and brand. I introduce the new product, its positioning and marketing mix. And in my own qualitative research I verify perception of positioning and setting of the marketing mix, which is also followed by my recommendations for further marketing support in 2012.
Keywords: Positioning; Communication; Product launch

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 4. 2011
Date of submission: 15. 12. 2011
Date of defense: 8. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31656/podrobnosti

Files for download

    Last update: