The strategy of a service providing company

Thesis title: Strategie firmy podnikající v oblasti služeb
Author: Zmeškalová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Löwová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá analýzou strategie konkrétní firmy podnikající ve službách v České republice. Analyzuje její schopnost reagovat na změny a čelit problémům, které souvisejí s její činností - zprostředkovávání služeb v zábavném odvětví. Detailně pohlíží na její dílčí strategie vedoucí k dosažení jejích cílů. Zkoumá potenciál hlavních produktů firmy v rámci budoucího vývoje. Soustředí se také na vztah firmy k dodavatelům, konkurenci, zákazníkům i zaměstnancům. Zvažuje formy její marketingové propagace a komunikace vzhledem k vybraným segmentům zacílení.
Keywords: marketingová propagace; inovace; strategie; positionning; zprostředkování služeb
Thesis title: The strategy of a service providing company
Author: Zmeškalová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Löwová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The work is analyzing strategies of a real service providing company doing business in the Czech Republic. It investigates its capability to deal with the changing environment and to face problems in its field - the entertainment industry. In order to see the company's future potential it looks deep into its individual strategies leading to reach the preset goals and examines in detail its main products. Also, it studies its relationship with employees, clients, suppliers and competition. Then, it weights its marketing tools to suggest the appropriate ones according to the chosen segment of its positionning.
Keywords: promoting; strategy; innovation; providing services; positionning

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 5. 2009
Date of submission: 1. 9. 2010
Date of defense: 14. 2. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20816/podrobnosti

Files for download

    Last update: