Origins and development of the European car manufacturers stressing the positioning of their brands and their growth strategies

Thesis title: Vznik a vývoj evropských automobilových koncernů s důrazem na positioning jejich značek a strategie expanze
Author: Schneider, Richard
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Stránský, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce má za cíl popsat vznik a utváření evropských automobilových koncernů, jejichž hlavní činností je výroba osobních automobilů. Cílem práce je postihnout na jednotlivých případech strategie jejich expanze na zahraniční trhy a analyzovat je a dále identifikovat strategie řízení značek a zhodnotit úspěšnost brand managementu mimo jiné i ve vztahu k volbě počtu značek a volbě majetkového uspořádání společností a způsobů spolupráce jak s výrobci automobilů na růstových trzích, tak s evropskou i světovou konkurencí na vývoji a distribuci.
Keywords: strategie expanze; automobilový průmysl; positioning; multi branding
Thesis title: Origins and development of the European car manufacturers stressing the positioning of their brands and their growth strategies
Author: Schneider, Richard
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Stránský, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this thesis is to describe the origins and development of the biggest European car manufacturers. Its aim is to desrcibe the examples of growth strategies especially in foreign markets and to identify the strategies of brand management considering the number of brands in their portfolios, their shareholder structure, and the co-operation with foreign partners as well as with the competitors when sharing the technical development and product distribution.
Keywords: multi branding; growth strategies; brand positioning; automotive

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2011
Date of submission: 15. 5. 2012
Date of defense: 11. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33625/podrobnosti

Files for download

    Last update: