The product marketing analysis of mobile data of the company T-Mobile Czech Republic a.s

Thesis title: Marketingová analýza produktu mobilní data společnosti T-Mobile ČR
Author: Burian, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Keyzlarová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je vypracování marketingové analýzy produktu mobilní data společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. Nejprve jsou v práci obecně definována mobilní data a mobilní technologie, které jsou nejčastěji využívány. Teoretickou část práce uzavírá popis situace na českém telekomunikačním trhu. Hlavní část práce obsahuje marketingový mix mobilních dat společnosti T-Mobile Czech Republic a.s., ve kterém je představena mezinárodní skupina Deutsche Telekom a její zastoupení v České republice. Dále jsou popsány jednotlivé složky marketingového mixu a na závěr jsou uvedeny výsledky vypracované analýzy a podány návrhy na možné vylepšení pro společnost.
Keywords: mobilní technologie; telekomunikace; mobilní data; marketing; marketingový mix
Thesis title: The product marketing analysis of mobile data of the company T-Mobile Czech Republic a.s
Author: Burian, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Keyzlarová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to create a product marketing analysis of mobile data of the company T-Mobile Czech Republic a.s. At the beginning, there is a general definition of mobile data and mobile technologies that are most often used. The theoretical part of the work concludes with a description of the situation on the Czech telecommunication market. The main part includes the marketing mix of mobile data of the company T-Mobile Czech Republic, which introduces the international group Deutsche Telekom and its subsidiary in the Czech Republic. Further there is a description of each component of the marketing mix, and finally there are presented the results of analysis followed by suggestions for possible improvements for the company.
Keywords: marketing mix; telecommunications; mobile technology; mobile data; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 11. 2011
Date of submission: 15. 5. 2012
Date of defense: 15. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34644/podrobnosti

Files for download

    Last update: