Usage of blogs for the purpose of internet advertising

Thesis title: Využití internetových blogů k reklamním účelům
Author: Rambousková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slaba, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce "Využití blogů jako nástroje internetové reklamy" je popis využívání osobních internetových blogů za účelem levné a účinné reklamy na Internetu. První kapitola se zabývá krátce marketingem, dále internetovým marketingem a jeho rozdělení. Druhá kapitola je celá věnována internetové reklamě a hlavně popisu jednotlivých marketingových nástrojů, které se na Internetu využívají. Ve třetí kapitole je popsáno na příkladech, jak reklama na internetovém blogu funguje. Poslední kapitola se věnuje dotazníku a jeho výsledkům. Také je v této kapitole porovnán vliv reklamy prostřednictvím blogu a reklamy v časopise.
Keywords: e-komerce; módní a kosmetické značky; e-shop; nové formy reklamy; internetový blog; internetová reklama; internetový marketing; Internet
Thesis title: Usage of blogs for the purpose of internet advertising
Author: Rambousková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Slaba, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the submitted dissertation "Usage of blogs for the purpose of internet advertising" is to decribe using personal internet blogs as a means of cheap and effective advertising on the Internet. The first chapter focuses briefly on marketing, internet marketing and its division. The second chapter addresses the definition of internet advertising and description of marketing instruments, which are used on the Internet. In the third chapter, it is explained using examples how advertising on an internet blog works. The last chapter focuses on the questionaire and its results. This chapter also contains a comparsion of advertising on blogs and advertisement in magazines.
Keywords: internet blog; online advertising; fashion and cosmetic brands; e-shop; new forms of advertisement; e-commerce; internet marketing; Internet

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2011
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 14. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33069/podrobnosti

Files for download

    Last update: