Consumer behaviour

Thesis title: Chování spotřebitele
Author: Te, Nina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Šípek, Ladiskav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřená na analýzu a následnou identifikaci chování spotřebitelů zejména v Ruské Federaci. Práce je členěná do sedmi kapitol, kde první kapitola přibližuje historické aspekty zkoumání chování spotřebitele a uvádí základní trendy chování spotřebitele moderní společnosti. Dále jsou identifikované hlavní faktory, které ovlivňují chování spotřebitelů, a popsané etapy kupního rozhodovacího procesu. Diplomová práce přibližuje koncepce vnímání reklamy a prozkoumává chování spotřebitelů v marketingových systémech. Poslední kapitola je zaměřená na zvláštnosti chování spotřebitelů v Ruské federace. Jsou zde vymezeny typy spotřebitelů, sociální stratifikace ruské společnosti a zvláštnosti vnímání reklamy.
Keywords: ruský spotřebitel; reklama; kupní rozhodování; Osobnost; Spotřebitel
Thesis title: Consumer behaviour
Author: Te, Nina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Šípek, Ladiskav
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on the analysis and subsequent identification of consumer behavior especially in the Russian Federation. It is divided into seven chapters, where the first chapter describes the historical aspects of consumer behavior research and presents the basic trends in behavior of the consumers in modern society. Further, the main factors that influence consumer behavior are identified and stages of purchasing decision process are described. This thesis approaches the concept of perception of advertising and examines consumer behavior in marketing systems. The last chapter focuses on specifics of consumer behavior in the Russian Federation. It identifies different types of consumers in Russia, structure of Russian society and the feaures of the Russian perception of advertising.
Keywords: Russian consumer; Advertising; Purchasing decision; Personality; Consumer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 24. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33630/podrobnosti

Files for download

    Last update: