Marketing strategy of Generali insurance company

Thesis title: Marketingová strategie pojišťovny Generali
Author: Čeledová, Andrea
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem mé diplomové práce je analýza marketingové strategie pojišťovny Generali a představení návrhů na vylepšení a doplnění stávající marketingové strategie. V teoretické části práce se zabývám podstatou marketingu, analytickými nástroji a přístupy v oblasti marketingových strategií a jednotlivými druhy marketingových strategií. Získané teoretické poznatky jsou následně aplikovány v části praktické. Zde se věnuji aktuální situaci na českém pojistném trhu. Následně je provedena detailní analýza stávající marketingové strategie pojišťovny Generali a na základě zjištěných poznatků jsou formulována doporučení na vylepšení stávající marketingové strategie do budoucna.
Keywords: Generali; SWOT analýza; marketingový mix; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of Generali insurance company
Author: Čeledová, Andrea
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my diploma thesis is to analyse marketing strategy of Generali insurance company and to recommend improvements of the current marketing strategy. In theoretical part I am dealing with the role of marketing, analytical tools and approaches in the area of marketing strategies and types of marketing strategies. Gained knowledge is applied in the following practical part of the thesis. Practical part descibes current situation on the Czech insurance market. It is followed by detailed analysis of the current marketing strategy of Generali insurance company and recommendations for improvement of the marketing strategy into the future.
Keywords: marketing strategy; Generali; SWOT analysis; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2011
Date of submission: 16. 3. 2012
Date of defense: 30. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32907/podrobnosti

Files for download

    Last update: