Product placement - methods of measuring and evaluating

Thesis title: Product placement - metody měření a vyhodnocování
Author: Vaněk, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Morávková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketingové a komerční komunikace a zařazení product placement v jejich rámci; Product placement, jeho historie, formy a legislativní rámec; Teorie měření a vyhodnocování komerčních komunikací obecně a teorie měření a vyhodnocování product placement specificky; Experimentální ověření teorie na konkrétním příkladě.
Keywords: měření product placement pomocí GRPs; měření a vyhodnocování product placement; product placement
Thesis title: Product placement - methods of measuring and evaluating
Author: Vaněk, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Morávková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketing and commercial communication and the position of product placement within them; Product placement, the history, forms and the legal frame; Theory of measuring and evaluating commercial communications in general and specifical theories applicable for product placement; Experimental evaluation of these theories on concrete case.
Keywords: GRPs method of measuring product placement; methods of measuring product placement; product placement

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2011
Date of submission: 11. 5. 2012
Date of defense: 30. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32561/podrobnosti

Files for download

    Last update: