Franchising as a method of entry to the market

Thesis title: Franchising jako metoda vstupu na trh
Author: Škodová, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je Franchising jako metoda vstupu na trh. V první části se zabývám franchisingem obecně, jeho výhodami, nevýhodami a informačními materiály o této formě podnikání. Zmiňuji i současný stav franchisového trhu v České republice. V druhé části se věnuji TETA drogeriím a způsobu fungování sítě. Obsahem jedné kapitoly jsou základní údaje o vlastníkovi značky TETA, postavení na trhu a služby, které TETA drogerie zákazníkům poskytuje. V další kapitole rozebírám franchisovou smlouvu, z níž se soustředím především na Soubor pravidel a jeho dodržování. Poslední kapitola je zaměřena na názory franchisantů na fungování systému TETA.
Keywords: franchisor; franchisant; franchising v ČR; franchising; TETA drogerie
Thesis title: Franchising as a method of entry to the market
Author: Škodová, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this bachelor thesis is Franchising as a method of entry to the market. In the first part I focus on franchising theory, its advantages, disadvantages and informative materials for this type of business. I also mention the current state of the franchise market in the Czech Republic. The second part deals with "TETA drogerie" and franchising chain functioning. In one chapter, I mention the basic information about the owner of TETA brand, its market position and services that "TETA drogerie" provides to customers. In the next chapter I discuss the franchise contract, from which I focus primarily on the "Set of rules" and its compliance. The last chapter presents the franchisees opinions about franchising chain of "TETA drogerie".
Keywords: franchisee; franchising in the Czech Republic; TETA drogerie; franchisor; franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 4. 2011
Date of submission: 30. 6. 2012
Date of defense: 31. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31736/podrobnosti

Files for download

    Last update: